Globalna cilja:
- Seznanjanje z zemljevidi, njihovo porabo in namenom.
- Spodbujanje, razvijanje, doživljanje, spoznavanje in uživanje v ustvarjanju zemljevida.
Operativni cilji:
- Otrok spoznava proces nastajanja in izdelovanja zemljevida.
- Otrok se orientira na listu papirja.
- Otrok rabi izraze za opisovanje položaja predmetov (na, v pred, pod, za, spredaj, zadaj, zgoraj, spodaj, levo, desno…) in se nauči orientacije v prostoru.
Dejavnosti otrok:
- Spozna značilnosti in pomen zemljevidov.
- Se pogovarja o izkušnjah od doma, o zemljevidih ter sodeluje v dialogu.
- Opiše svojo izkušnjo, kdaj in kje je uporabljal zemljevid.
- Sliši za pomen dogovorjenih znakov in legende.
- Spozna načrt kraja in njegov pomen za spoznavanje značilnosti kraja.
- Sodeluje v komunikaciji z odraslimi in vrstniki.
- Razmišlja in išče idejo, izvirno rešitev nalog, kako izdelati lasten zemljevid.
- Sodeluje pri iskanju in pripravi sredstev.
- Komunicira in odgovarja na vprašanja.
- Se uči uporabljat zemljevid, atlas, globus.
- Se navaja na medsebojno pomoč in skupno delo.
- Izdelujejo različne pisne in grafične izdelke, ki jih dopolnjuje, postavlja, lepi na skupni zemljevid (pisemsko ovojnico, znamko, izkaznico za knjižnico…).
- Uporablja tisk in črke v vsakdanjem kontekstu (npr. pismo- prepis naslova vrtca).
- Ima možnost, spoznati simbole iz sveta odraslih, npr. cestne znake, zastave…
- Posluša, opazuje, barva, riše in piše.
- Sodeluje pri izdelovanju lastnega zemljevida mesta.
- Na zemljevidu prepozna mesto, zna povedati in razložiti kje se kaj nahaja, najde določeno stavbo, pozna pomen, delo…
- Na zemljevidu se znajde in zna orientirati.
- Poveže pretekle izkušnje v mestu, z zemljevidom.
- Zemljevid predstavi drugim otrokom in odraslim v vrtcu. Ob tem uporablja nove besede: zemljevid, merilo, legenda, globus.