Globalna cilja:

  • Seznanjanje z zemljevidi, njihovo porabo in namenom.
  • Spodbujanje, razvijanje, doživljanje, spoznavanje in uživanje v ustvarjanju zemljevida.

Operativni cilji:

  • Otrok spoznava proces nastajanja in izdelovanja zemljevida.
  • Otrok se orientira na listu papirja.
  • Otrok rabi izraze za opisovanje položaja predmetov (na, v pred, pod, za, spredaj, zadaj, zgoraj, spodaj, levo, desno…) in se nauči orientacije v prostoru.

Dejavnosti otrok:

  • Spozna značilnosti in pomen zemljevidov.
  • Se pogovarja o izkušnjah od doma, o zemljevidih ter sodeluje v dialogu.
  • Opiše svojo izkušnjo, kdaj in kje je uporabljal zemljevid.
  • Sliši za pomen dogovorjenih znakov in legende.
  • Spozna načrt kraja in njegov pomen za spoznavanje značilnosti kraja.
  • Sodeluje v komunikaciji z odraslimi in vrstniki.
  • Razmišlja in išče idejo, izvirno rešitev nalog, kako izdelati lasten zemljevid.
  • Sodeluje pri iskanju in pripravi sredstev.
  • Komunicira in odgovarja na vprašanja.
  • Se uči uporabljat zemljevid, atlas, globus.
  • Se navaja na medsebojno pomoč in skupno delo.
  • Izdelujejo različne pisne in grafične izdelke, ki jih dopolnjuje, postavlja, lepi na skupni zemljevid (pisemsko ovojnico, znamko, izkaznico za knjižnico…).
  • Uporablja tisk in črke v vsakdanjem kontekstu (npr. pismo- prepis naslova vrtca).
  • Ima možnost, spoznati simbole iz sveta odraslih, npr. cestne znake, zastave…
  • Posluša, opazuje, barva, riše in piše.
  • Sodeluje pri izdelovanju lastnega zemljevida mesta.
  • Na zemljevidu prepozna mesto, zna povedati in razložiti kje se kaj nahaja, najde določeno stavbo, pozna pomen, delo…
  • Na zemljevidu se znajde in zna orientirati.
  • Poveže pretekle izkušnje v mestu, z zemljevidom.
  • Zemljevid predstavi drugim otrokom in odraslim v vrtcu. Ob tem uporablja nove besede: zemljevid, merilo, legenda, globus.